19 Haziran 2014 Perşembe

Türkiye'nin ilk boybandı: ALOO


  Yıl  2014 olmuş TR daha yeni boyband çıkarıyor.Aslında bakarsanız grup olarak daha önce bir kaç örneği olmuştu ülkemizde.Hatırlatayım hatırlamadıysanız; 4Yüz, Kızlar, Hepsi...Tabiki bunlar benim hatırladıklarım.Birde günümüze kadar kalıcılığını Hepsi dışında diğerleri sürdüremedi.


K-Pop dünyasında grupların başına ne geldiyse doğal olarak TR'deki gruplarında başına gelmişliği var.Ya grubu dağıttılar, ya üyelerinden bazıları ayrıldı ya da sektörde de solo olarak devam etmeye başladılar.Grup Kızlar'ı ben özellikle 2009'da tek klipte izleyip bıraktım.4 Yüz aslında başarılıydı diyebilirim.En azından senkron, şarkı sözleri...Hatta çıkış parçaları çok ses getirmiş ve müzik kanallarında klipleri dönüp duruyordu.Bunu iyi biliyorum çünkü ders çalışmak yerine o yıllarda müzik kanallarını açıp müzik dinlemeyi seçiyordum. :)))

 Geçtiğimiz şu günlerde twitterda öğrendiğim ALOO grubunu tarihe not edelim istediğimden bu postu yazıyorum.Bir çoğunuz adım adım nasıl tanıştık onlarla bilmiyor.Bu yüzden adım adım, ALOO hakkında bizlerle paylaşılanları bende sizlerle paylaşıcam tekrardan.

 Grubun yayınlanan ilk konsept fotoğrafı:



-Fotoğrafı görünce aklınıza ilk ne geldi çok iyi biliyorum o yüzden o konuya sonra değineceğim.^^ -
Peki kim bu ALOO?Önce üyeleri tanıyalım sonra klip yorumuma geçeceğim.Kadir, Yiğit, Erdi, Adnan...Hemen tanıyalım.

 Aslında bende kendim detaya girerdim ama çocuklar kendilerini anlatmış ve bu anlatımlar yayınlanmış.O yüzden bu konuda bana laf düşmez dimi?




Üye tanıtımlardan sonra devam ediyoruz klibe geçiyorum.Zira yorum yapacak çok şeyim var.Benim susucamı sandınız demi :D:D


*Not: Yorumlarıma başlamadan önce belirtmek istiyorum ki; şu an yolun çok başında olduklarını biliyorum.Gelişeceklerine inanıyorum o yüzden yorumum hakkında kötü düşüncelere kapılmayın.

Sesleri bana nedense çok şahaser falan gelmedi.Böyle ne bileyim çok düz ses gibi.Fiziksel görüntüleri 1D, hal hareketler K-Pop gibi duruyor.Tabi ki biliyorum diğer örneklere özenilmemesi imkansız.Önce özenilecek ki sonradan kendi yolları çizilebilsin.Kendi tarzları otursun falan...Ayrıca kamera ile hemen hemen hepsinin ilk tanıştıkları zaman.Kameraya arada boş bakmaları belki bu nedenledir.Her zaman o duyguyu veremezler ama zamanla gerçekten gelişeceklerini düşünüyorum.Şimdilik sadece önlerinde bir kaç basamak engel var o kadar.Bir de her zaman her şeyin ilki çok tepki çeker değil mi?Bu yüzden çoğumuz lütfen bu çocuklara tolerans gösterelim. -Çocuk diyorum ama yaşları benden büyükse şurada bayılırım.Hoş SUJU, EXO üyelerine de çocuk diyorum ya beni mazur görün. :D -


Klibe baktığımızda hareketleri o kadar birbirinden bağımsız geliyor ki göze aslında.Sanırım yeteri kadar klip öncesi çalışılmadı.Ya da belki de bireysel çalışma fırsatı buldular.Aceleye geldi grup olarak çalışma bilmiyorum.Çünkü bireysel olarak baktığımızda ellerinden geleni yaptıklarını görüyorum siz bana katılır mısınız bilmiyorum ama.

Koreografi konusuna gelirsem, ilk boyband olduğu için midir nedir hareketler basit ve tek düze.Bu yüzden çocuklar sopa yutmuş gibi görünüyor.Hele o diz çürütecek şekildeki hareket beni öldürdü, suyun içinde zıpladıkları kısımda gömdü.Ama en çok göze batan şey senkron tutmuyo lan.Üyeler hareketleri yaparken birbirlerine yan gözle baksalar o konuyu aşacaklar asında he.Birde arkadaki siyahlı dansçı kızlarımıza gelirsek...keşke olmayaydınız ya bacım siz orda valla bak.Sizdede senkron tutmuyo ki yani neden ??? Bak Erdi'nin su sahnesinde yere uzanması artis artis ona hiç bişi demicem.

Klibin 3:25'ten sonrasına gelirsek aha senkron tuttu.Geç olsun güç olmasın mı denildi ne oldu anlamadım.
3:30 aha senkron kaçtı.Olsun 5 saniye 5 saniyedir.Dilerim devamını o 5 saniyedeki senkronla getirirsiniz.Klip hakkında son söyleyeceğim: 'Şansta lazım' genşşler.


Klip sonrası benim bu dediklerimin çoğunu diğer K-fanlarda söyledi.Twitterda çok yüklendik açıkçası.Daha sonrasında ALOO facebook offical sayfasında şöyle bir fotoğraf paylaşıldı:


Bu kezde resmi sayfada yorumlarla çok yüklenildi gruba.Sanki çalışmıyorlar ama geziyorlar süsü verildi çocuklara.Bazen bazı yorumlar o kadar çok sert ve acımasız oluyor ki..Bu nedenle kendilerini ispatlamak zorunda hissederek 'Kim demiş çalışmıyoruz diye' diyerek provalarından görüntü yayınladılar.Prova videosunu izlediğim kadarıyla demeliyim ki 'Aha senkron tutuyo ağlamak istiyorum.' hahhaa.

İşin şakasını bir kenara bırakırsak eğer gerçekten çalışmışlar.Belkide kamera karşısında donuk duruyorlardır da dans  odasında rahattırlar.Hiç bilmiyorum ama provada hepsinin hareketi büyük çoğunlukta birbirini tutuyordu.Hem bu kez videoya iyi yorumlar geldi.

ALOO'nun hayranları genellikle Kore Fanlarını da kapsıyor.Dans Koreografisinde o yüzden SUJU'dan hareketler farkedilmiş.Azda olsa sayfada tartışma çıkmış sözlü olarak.Bu tarz tartışmalar genellikle birbirine laf sokma ile sonlanmış.

Derken... E bir boyband olurda hayran grubunun adı olmaz mı?ALoovers olarak kayda geçiliyor hayran ismi.Şu an bir Aloovers değilim ama şimdilik takipçileriyim.

Şu arada yeni bir bomba düştü ALOO ve K-World Dergisi offical sayfalarına...


K-World Dergisinin yetkilileri, ALOO grubunun menajeri ile bir görüşme yapıyor ve dans festivalindeki yarışmada sahne alacakları duyruluyor.Zaten hayran kitlesinin çoğu Kore Fanı olduğundan dolayı hayranlarla tanışmak istediklerini söylemişler.Her neyse etkinliğe farklı şehirde olduğumdan dolayı katılamayacağım.Siz İstanbuldaysanız eğer ve gitmek isteyipde bilgi edinmek istiyorsanız şuraya etkinlik sayfasının linkini bırakıyorum.


Bu postlukta benden bu kadar diğer postlarda görüşmek üzere.
Hatam olduysa affola.
Fıstık Yeşili.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder