6 Eylül 2014 Cumartesi

Dinlenme Zamanı EunB; kalbini yormadan güzelce uyu: #R.I.P.EunB


   Bu konu hakkında yazmak istedim.Yazmazsam, olanları anlatmazsam ve duygularımı sizlerle paylaşmazsam taşlaşmaktan korktum.Herkes bir şeyler söyledi, yazdı, çizdi...Ama herkesin aynı şekilde üzüldüğünü ve hissettiğini biliyorum.Ladies Code grubunun başına gelen talihsiz kaza...



 3 Eylül gece yarısında gerçekleşen kazada 1 üye hayatını kaybetti ve diğer 2 üye hala yaşam savaşı veriyor.Ladies Code'u daha önce en fazla bir iki kere dinlemişimdir.Kızları tanımıyordum ve fandomlarına dair hiç bir şey bilmiyordum.Fakat bu haber bomba gibi düştü hem haber sitelerine hemde yüreklerimize...

 Olan kazada üyelerden 22 yaşındaki EunB, olay yerinde hayatını kaybetmiş ve diğer üyeler yaralı olarak hastahaneye kaldırılmış.Rise ve Sojung'un ise durumu ağırmış.3 Eylül So Jung'un doğum günüymüş ayrıca.Bu olay daha dramatikleşti gözümde.Yüreğim parçalandı tabiri tam bu olaya göre diyebilirim.

 Kazadan sonra Polaris Entertainment açıklama yaptı.Kazanın çok fazla yağan yağmur nedeniyle olduğunu, EunB'nin vefat ettiğini, üyelerin Vincent Hastahanesinde olduğunu, Rise ve Sojung'un durumunun kritik olması nedeniyle başka bir hastahaneye nakil edileceğinden bahsetmiş.Bu kadar ağır anlamlar içeren cümlelerin ardı ardına sıralanması çok kötü değil mi?EunB'nin emniyet kemeri takmadığı için arabadan dışarı fırladığı söylenmiş birde.Haberlerde de arabada bulunan diğer 4 görevlinin durumunun ağır olmadığı belirtilmiş.

Rise'n 9 saat süren operasyonu başarıyla tamamlanmış fakat Sojung da dahil olmak üzere hala durumları kritikmiş.Zira Rise en fazla hasarı beyninden almış.Beyne 3 kez müdahale edilirken, Rise'n ameliyat sırasında 1 kez kalbi durmuş ve tekrar elektroşok ile müdahale etmişler.Rise belli ki direniyor.Ama hala hayati tehlikesi devam ediyormuş.

Polaris Entertainment daha sonra bir mektup yayınlayarak arabada diğer üyeler Ashley ve Zunzy'ninde bulunduğunu açıklamış.Ama iki üye de kazayı hafif atlatmış.


 Çok değil, bir kaç gün önce 7 Ağustosta yaptıkları comebackten sonra arkadaşlarıyla güle oynaya elinde muz oyuncağıyla arabada kızlarla yani diğer üyelerle anılarına güzel anılar ekliyordu.Şimdi ise ruhunun güzelliğinin yüzüne yansıdığı fotoğrafı çiçekler arasında öylece duruyordu.

 Bir kaç gün önce, EunB'nin vefat haberini metroda almıştım.Twitterda dolaşıyordum. Twitterda #RIPEUNB tagına tıkladım ve o an başımdan aşağı kaynar sular döküldü.Normalde twitterda tweetlere bakıp gülen suratım bir anda soldu.Gözlerim doldu.Arabanın halini gördüm.Tagın altında yazan iyi dilekler, başsağlığı mesajları...Başka bir milletten, başka bir dinden ve ırktan olması bir anda gözümde silindi ve gitti.Gözümün önüne o gülen fotoğrafları, 22 yaşındaki güzelliği geldi.O artık hep 22 yaşında kalacak ve hep onu o haliyle hatırlıycaz.Gerçekten abartmıyorum hissettiklerim gerçekten böyle.Bilen bilir, ben tanımadığım insanların bile üzüntüsünü kendi üzüntüme katan birisiyimdir.O kişi ağlamasa bile onun yerine ben ağlarım...

Ertesi gün akşam dışarıda bir işim vardı, telefonu sessize almıştım.Arkadaşımla metroya kadar konuşarak gitmiştim bu yüzden telefonu sessizde unutmuşum.Arkdaşımla metro istasyonunda ayrıldıktan sonra elim çantama attığım telefona gitti.Tam o sırada annem arıyordu.Hemen açtım gülerek;  'Geliyorum Omma..' Sonra annemin sesi geldi.Kırık, titrek, panik dolu, ardı ardına sıraladı kelimeleri.Görmedim ama biliyordum evin içinde dört dönüyordu ve gözleri doluydu.Saatlerce aramışlar.Ablam, annem, babam hatta Şırnak'ta görevini yapan enişteme kadar herkes aramış.20 küsur cevapsız çağrı...Annemle konuştuktan sonra telefonu kapattım.Metronun gelmesine 13 dakika vardı.Kulaklığı çıkardım.O an en çok ihtiyacım olan şey müzikti.Neden mi bu olayı anlatıyorum?Aklıma Eun B ve annesi geldi...Gözlerimin dolmasının sebebi buydu.Düşünsenize, annesi bir daha merak ettiğinde, onu özlediğinde onu arayamayacak, arasa da o telefon bir süre sonra kapanacak ve çalmayacak.Zaten açan da olmayacak.Sesini bir daha canlı olarak duyamayacak.Zihninde hep 22 yaşındaki Eun B'nin görüntüsü ve sesi olacak.Annesi, Eun B'nin anne oluşunu dahi göremeyecek.Çok acı değil mi?Ben bunları söylerken empatinin cıvkını çıkardın diyenler olacak biliyorum.Empati kurmazsam, onların nasıl hissettiğini nasıl anlarım ki?Nasıl kuru kuru başı sağolsun derim ailesine, grupta aile gibi gördüğü kızlara üyerele ve fandomuna?

Ama herşeye rağmen diğerleri için hayat devam ediyor, değil mi?3 Eylül'deki Show Champion'da ödülü alan SISTAR üyelerinden Bora'nın, Eun B'nin vefatı nedeniyle gözleri dolmuş.Bende izledim.Sesi bir an titredi ve devam etti...Ama dediğim gibi orası bir show programı (Bilmiyorum programmıdır yarışmamıdır ama) ve show devam etmek zorunda... *SISTAR-I Swear @Show Champion*

 Bir çok ünlü Eun B için taziye mesajı yollarken, onlar için dua edeceğini dile getirirken Polaris Entertainment tekrar bir açıklama yaptı.3-5 Eylül arası Eun B'nin cenazesini ailesinin ve sevenlerinin ziyaret edebileceklerini açıkladı.Suwon Hastahenesinde Rise'n 9 saat süren ameliyattan sonra gözlem altında olduğu ve Sojung'un durumunun stabil olduğu söylenmiş.Sojung yaraları için tedavi altındayken bilinci yerine gelmiş ve Japonya'daki annesi G.Kore'ye gelmiş.

O sıralarda OSEN'in temsilcisi başka bir açıklama daha yaptı.Rise'n kan değerleri düşmüş ve beyni şişmeye başlamış bu nedenle ameliyata devam edilemediğini ve yoğun bakım ünitesine taşındığını söylemiş.

Bu kadar acı olay olurken Ladies Code'n I'm Fine, Thank You şarkısı Melon, Bugs, Genie, Monkey3, Olleh gibi listelerde bir numaraya kadar yükselmiş.Fanlar ve diğerleri EunB'ye hoşçakal hediyesi veriyor olmalılar.Şarkının bazı yerlerinde öyle anlamlı sözler var ki; ''Bugün ağlıyorum, senin sonsuza kadar mutlu olmanı diliyorum, güle güle...'' , ''Bir süre sonra beni düşününce, gülümse...''


Arabadayken çekilen son görüntüsü ise buydu...EunB...O sensiz çok yanlız ve hırpalanmış; ardında böyle şeyler ve insanlar bıraktın işte...


 Ailesi, fanlar ve arkadaşları bu kadar acı çekerken hadsiz biri çıkıyor ve EunB adına bir hesap açıyor ve orada 'Ben hayattayım' tarzı şeyler paylaşıyor;



 Netizenlerin bazıları yorum yazdığında cenaze fotoğrafını paylaşarak 'Bu fotoğrafta yalan hehe' yazmış.Cidden bu insanları anlamak çok zor.İnsan mı dedim???Pardon.

 4 Eylül'de kaza hakkında bazı bilgiler ortaya çıkmış ve ortalık karışmış.Arabanın kiralık olduğu ve şoförün ilk sürüş deneyim olduğu açıklanmış bu nedenle ortalık karışmış.Fakat sonra durumu toparlamaya çalışmışlar, şoförün karayolu emniyet müdürü olduğu söylenerek tabiki.

Ashley ve Zunzy küçük yaraları ve şok geçirdikleri için tedavi altındalar, Rise'n hala baygın olduğu ve ameliyat için değerlerinin düzelmesini beklenildiği, Sojung'un ise bilincinin geldiğini fakat doktorun tavsiyesi ile EunB'nin hayatını kaybettiğini söylemedikleri söyleniliyor.

EunB'nin annesi cenazede, ''Rise iyi olacaktır, Eun Bi onu koruyacaktır.'' demiş.
*Koruyacak, Rise bu yüzden direniyor...*

4 Eylül'de M!Countdown yayınında Eun Bi için bir video yayınlamışlar; *M!Countdown-MemorialMessage

Super Junior'dan Heechul ise, taziye mesajını instagramdan yayınlamış:


 8 yıl önce...ELF'lerin, SUJU'nun ve ailelerinin ağzını açmak istemediği bir konu...O kazada Kyuhyun galip gelmişti...Annesinin dediği gibi, Eun Bi kardeşini koruyacaktır ve Rise direnip, hayata geri dönecektir.Bu tabiki hepimizin umudu.

 Birde kazanın ilk olduğu zamanlarda Sojung'un annesi, Rise'n annesi yanında olmadığı için yetkililere;  ''Sojung en azından iyi olacaktır.Ben onunla ilgilenirim lütfen ilk önce Rise ile ilgilenin.Sojung iyi.Annesi gelene kadar lütfen Rise ile ilgilenin.'' demiş. Grup kurulunca artık tek bir kızın olmuyor tabi ki diğer grup üyelerini de kızın gibi görüyorsun.Kendi kızın-oğlun kadar diğer kızlara-oğullara da değer veriyorsun.

 Sojung'un bilinci yerine geldiğinde ilk önce aktiviteleri yerine getiremeyeceği için özür dilemiş.Yüzündeki kırıklar için ameliyata alınacağı için EunB'nin öldüğünü hala ona söylememişler.

 5 Eylül olduğunda, Eun Bi'nin cenazesine grubun kazayı hafif atlatan üyeleri Zunzy ve Ashley katılmış.Halleri içler acısı.Gerçekten.Kardeş olarak gördükleri, yola berber çıktıkları kardeşi artık yanlarında yoklar ve diğer iki kardeşleri yaşam savaşı veriyor.


 Cenaze videosunu izleyince paramparça oldum.Ashley ve Zunzy ayakta zor dururken yine de kardeşlerinin peşinden gitmişler. Kızlar ağlamaktan şişen gözleri ve dudaklarıyla orda öylece destekle duruyorlardı.Gözyaşlarını bile kendileri silemeyecek durumdaydılar.Gözlerim dola dola izledim videoyu.

 Dispatch ise bu kaza hakkında görüşlerini yayınlamış.Cenazede annesinin kızı Eun Bi'ye üzgün olduğunu ve onun için en iyisini yapamadığı dile getirdiği söyleniyor. Cenaze törenine gelen  ayakta zor duran Ashley ve Zunzy'e pes etmemelerini ve kızı Eun Bi için devam etmelerini ve Ashley'a annen burada değil ama senin annen ben olacağım demiş.Dediğim gibi, kızın bir grup üyesi olduğunda artık birden fazla kızın vardır...

 5 Eylül sabahında Sojung'un durumu stabil olduğu ve hayati tehlikesini atlattığı onaylanmış.Ameliyata alınmış yüzündeki kırıklar için.Fakat hala kimin Eun B'yi söyleyeceğine karar veremedikleri için Sojung hala Eun Bi'nin öldüğünü bilmiyor.Ama ters birşeylerin olduğunu hissedersin ya...Polaris yetkililerinin onu ziyaret ederken neden siyah giyindiklerini sormuş ama kimse söyleyecek kadar cesaretli olmadığından Sojung'a yine söylenmemiş.



*Tam bu postu yayınlayacaktım ki, Sojung'un Rise'n durumunun kritik olduğunu ve Eun Bi'nin öldüğünü öğrendiği ortaya çıktığını öğrendim.

 Sojung'un birşeylerin olduğunu ama emin olmadığı için dile getirmediği söylenilmiş. İnternetten haberi arama motorlarında aratmış ve gördükleriyle şoka girmiş. Durumu ise iyileşme sürecine girmiş.Yüzünde hafif şişlikler varmış ameliyattan dolayı. 

 O kadar üzülüyorum ki.Allah ailesine, sevdiklerine sabır versin.Ruhun huzur bulsun.Orada artık dinlenme zamanı Eun Bi...Kalbini yormadan güzelce uyu...




*Bir hatam olduysa affola.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder