8 Ekim 2014 Çarşamba

SM Entertainment'in 'OT*' Skandalları

*Daha önceden yazmaya başladığım bir posttu.Böyle ülkemizin kötü günlerinde yayınlamak istemezdim ama bittiği için yayınlamak zorundayım.*


 Son yılda eminim Kfanlar olarak hepimizin yüreğini sıkıştıran haberlerin kaynağı SM Entertainment.Bu hassas konu hakkında konuşsam mı konuşmasam mı bilemedim.Fakat düşüncelerimi ve hislerimi dile getirmeseydim sanırım içimde patlardı.Bu neden paylaşmak istedim.Şimdiden herhangi bir hatam olursa özür dilerim.Evet.Başlayalım.

(Fotoğraflar alıntıdır)

Fotoğrafa baktığınızda aslında anlatılmak istenen şeylerin özeti ortada.Grup üyelerinden siyah beyaz olarak ayrılmış kişiler; ya grupran atıldı, ya kendi isteği ile ayrıldı ya da grup faaliyetlerine ara verildi.Peki bunlar nasıl oldu?

Fotoğrafın İlk başında yer alan 5 kişilik, K-Pop'ın dünyaya yayılmasında ön ayak olan gruplardan biri var; DBSK!Açılımına ve Türkçesine gelecek olursak; Dong Bang Shin Ki yani Doğu'nun Yükselen Tanrıları anlamına geliyor.


 2003 yılında çıkış yapan DBSK grubunun üyeleri; Yunho, Changmin, JaeJong, Yoochun ve Junsu'dan oluşuyordu.Listelerde ilk 3te yer alan grup gayet başarı ile devam ediyordu.Hatta Guiness Rekorlar Kitabı'na bile iki kere girmişler en büyük hayran klubüne sahip olmaları sebebiyle.Kaldı ki sadece kayıtlı 800 binden fazla hayranları varmış o dönemler.O dönemler diyorum özür dileyerek, çünkü grup hali hazırda ayrılmış bir gruptur.Evet.Yaramıza tuz basacak satırlara geliyorum.

 Kuruluşlarının 6. yılına denk gelen 2009 yılında; önce grubun etkinliklere ve faaliyetlere bir süre ara verileceği bildirildi.Tabi kara bulutlar etrafta dolaşmaya başlamıştı bir kere.Tam bu sürecin bitmesi beklenirken grubun üyelerinden Yoochun, Junsu ve JaeJoong'un gruptan ayrıldığı açıklandı.


 Medya şok, hayranlar şok!Tamda cefasını çektikten sonra zirvede sefa sürecekken, grup ikiye bölündü.Ortaya bir çok saçma, imkansız nedenler atıldı.Ama zaman geçtikten sonra gerçek sebep ortaya döküldü.Sebep; SM'nin DBSK'nın bu popülerliğinden yararlanıp çocuklara bir rahat nefes aldırmamasıydı.Bu kadar etkinliğe, koşuşturmacaya rağmen grup hak ettiği parayı elbette alamıyordu.Ayrıca 13 yıl sürecek olan çok katı bir kontrat imzalanmıştı grup ve şirket arasında.Belki ilk başlarda hayallerine ulaşmanın vergisi olarak düşünmüş olabilir bu sanatçılar fakat ilerleyen zamanda görüldü ki, şirket grup üyelerini insandan çok bir mal gibi görüyordu.Fakat hepimiz biliyoruz ki kontrat sona ermeden pes eden taraf çok yüklü bir miktarda tazminat ödemek zorundadır.Kariyerlerinin 6. yılına gelmiş bu kişiler için bile bu söz konusu değildi.Zaten şirketten ne kadar alabilmişlerdi ki?SM ile bir çok görüşme geçmiş aralarında fakat iki tarafıda memnun edecek herhangi bir karar çıkmamış.Bu nedenle canlarına tak eden Junsu, Yoochun veJae Joong SM'ye 'İmzalanan kontratın tekrar gözden geçirilmesi' isteği ile dava açtı.

 Mahkemede grup üyelerinin arasında herhangi bir sorun olmadığı fakat şirketin grup üyelerine yerinde bir tutum sergilemediği belirtilmiş.SM tabiki kontratın gözden geçirilmesine karşı çıkıyor.Birde aklınızda e diğer üyeler neyin kafasında düşüncesi geçmiş olabilir.


.Onlar diğer üçü kadar cesaret sahibi değillerdi.Zira eğer dava sonucunda SM ile bağları koparılırsa bu yeni baştan kariyer yapmak demekti.Changmin ve Yunho bunu göze alamadılar.Onları da anlamak gerek.Onlara göre uzun süre belkide stajyer oldular, çok çile çektiler ve sonunda ünlü olmanın tadını almaya başladılar.Bunu bir kalemde silebilirler miydi?

 Dava aslına bakılırsa bence sonuca bağlanmamış. Junsu, Yoochun ve JaeJong, SM ile olan kontratlarını donduracaklarını açıklamış.Ve kontrat yeniden incelene kadar cesur üçlümüz grubu terk ettiklerini dile getirmişler.Yani bence resmi olarak grup dağılmadı.Belki geçici olarak bir süre ikiye bölünmüş olabilir.13 yıllık sözleşmenin bitiş tarihi 2016'ya denk geliyor değil mi?Ah, bilmiyorum.Belki aranızda hala bu umudu taşıyanlar vardır. *Benim gibi*

 Birde belki grup ve SM için büyük darbe olmuş olabilir bu tarz davalar fakat asıl yarayı fandomlarında aldığını hatırlatmak istiyorum.Düşünün, mutsuzken şarkılarını dinleyip moralinizi düzelttiğiniz grup bir anda parçalara ayrılıyor.Aslında parçalara ayrılan grubun arkasında parçalara ayrılan Cassiopeia (DBSK fandom ismi) var.Kendilerine BEŞ yıldızdan oluşan ve biri bile olmadığında eksik olacak bir takımyıldızı ismi verilmiş bir fandom...Biri bile olmadığında eksik hissedecek olan fandom, üç parçasından uzaklaştı.

 Cassie'lere göre DBSK hala; OT5.
 OT2 kabul edilemez.

 Bu SM'nin göze çarpan ilk vukuatıydı ve malesef son bulmadı.DBSK'ya görüşmek üzere diyor akılda kaldıkları halini paylaşıp başka bir SM OT* skandalına geçiyorum.



Sırada Super Junior ve meşhur Han Geng davası var.Super Junior 2005 yılında önce proje grubu olarak çıkış yaptı.Her yıl bu gruptaki kişilerin değişmesi bekleniyordu.Fakat o kadar çok sevildiler ki!Bir anda bir fandomları, fandom isimleri ve renkleri oldu.Şirket tabiki bu kadar sevildiği için grubu resmi bir boyband haline getirdi.




Fakat...Her zamanki SM klasiği olarak şirket ve grup arasında ağır bir 13 yıllık kontrat imzalandı.Üyelerin kendi aralarında en basit bir şeyi *Ödül töreninden sonra kendi aralarında pasta alıp kesmek gibi* şirkettin haberi olmadan yapmalarına bile izin verilmiyordu.

 DBSK grubunda olduğu gibi yine cesaretini toplayıp buna isyan edecek biri de Super Junior grubunda yer alıyordu.Seçmeler ile Çin'den Kore'ye gelmiş olan Han Geng'den başkası değildi bu kişi.


 DBSK konusunda SM'nin nasıl bir tutum sergilediğini herkes az çok öğrenmişti.Han Geng'de her ne kadar diğer üyeler gibi  sabır etmeye çalışsada bu konuda başarılı olamadı.Ve bir çok sebebe dayalı olarak SM şirketine dava açtı.Dava sebepleri arasında şirketin üyelere çok yüklendiği insanlık dışı davranışlar yer alsada diğer bir nedende kısacası Han Geng'in oyuncu olmak istemesiydi.Dediğim gibi sabır etseydi günümüzde gerçekten istediği yere gelecekti belki de.Çünkü SM her ne kadar şarkı grubu olsalarda her üyenin etinden sütünden yararlanıyor.Gerek OST, gerek müzikal oyuncusu, gerek oyuncu olarak bir çok alanda üyeler aktifti.

 Fakat hakkını yemek istemiyorum.Han Geng gerçekten harika bir oyuncu.MV'lerde de bu açıkça belli oluyordu.Şimdilerde dava sonrası grup üyeleri ile irtibatta.Örnek vermek gerekirse, geçen bir etkinlikte Siwon ile karşılaştılar.Ve işte görüntüler böyle;



Kim Kibum konusuna da değinicem azıcık.Zira çocuğun grupta olup olmadığını hala anlamadım.SUJU'yu bu dava sonrasında tanıdığım için Kibum hakkında detayları bilmiyorum. *Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar postun altına yorum şeklinde açıklama yaparsa eminim hepimiz çok seviniriz.Beni aydınlatın lütfen.^^ *

*Nedense SUJU'yu detaylarına kadar araştırmayan bir ELF'im.Bir çoğunuz sen nasıl bir ELFsin o zaman?ELFsen sıçtıkları boka kadar bilmen gerekir diyenleriniz var değil mi?Onları bir anda tanıyıp, sevgimi eskitmek istemiyorum.Her gün onlar hakkında yeni bir şey öğrenmek gerçekten çok hoşuma gidiyor.Bunca yıldır evet onlardan bir an olsun sıkılmadım.Onlara bağlıyım ama sanki onların her şeylerini bir çırpıda öğrenirsem ki bu ezbere bir sevgi olacak gibi hissediyorum.Bu nedenle zamana yayıyorum.Başka postta bunun detaylarına insem iyi olacak konudan çıktım iyi mi?:D *

 KiBum için; geçirdiği bir kaza sonucunda bacağından yaralandığı ve bu nedenle tekrar dans edemeyeceği açıklandı diyorlar.Zira tekrar dans ederse ciddi problemlere yol açılabileceği dile getirilmiş.Bazı haberlere göre KiBum sadece oyunculuk yapmak istediği için o alanda yoğunlaşacağı açıklanmış.Ah bilmiyorum...SM KiBum'u kolayca o şekilde serbest bırakmaz gibime geliyor.Bu nedenle kaza olayının doğruluğunun yüzdesi arttı gözümde bir an.Ama dediğim gibi kesin bir şey bilmediğim için sizlerle de paylaşmıyorum.Bu post tamamen düşüncelerimi içeriyor.

 ELF'i şu nedenle seviyorum; SUJU hepimize göre hala *sonradan katılan ve ilk üyelerden kast ediyoruz* 15 üyeye sahip.
 Yani ELF'e göre SJ; OT15!
 Sadece OT13 *Henry&Zhou Mi* veya OT11, kabul edilemez.




 Günümüze gelecek olursak...SM OT* skandalları son bulmadı.Özellike 2014 yılı davalarla, grup üyelerinin ayrılmalarıyla ya da ara vermeleriyle son bulmak üzere.Yılın ilk OT' skandalı son iki yılın sevgili haline gelmiş WE ARE ONE sloganını benimsemiş EXO grubundan...


 Olabildiğince sessiz kaldığım *Yaklaşık 6 aydır sustum* süre boyunca canımı sıkan bir konu. EXO'nun debutuna şahit oldum.Her ne kadar tam anlamıyla EXO-L olmasamda, onlar gözümün önünde büyüyor.Nasıl kendime engel olabilirdim ki?Böylece EXO Showtime izlemeye başladım.Albümlerini dinlemeye ve şarkılarında kaybolmaya başladım.Kısacası kendime ne kadar engel olmaya çalışsamda Super Junior'dan sonra EXO'da benim özelim oldu.


 Mayıs ayının ortalarına doğru birden Kris'in gruptan ayrıldığı ve ihanet söylentileri...Kris o sırada zaten Kore'de değildi.Bizzat doğrulanmamıştı bu haber.Derken Çin'de dahil olmak üzere tüm dünyaya yayıldı haber.EXO-M lideri Kris SM'ye sözleşme iptali için dava açmıştı.Dava sebebi Han Geng ile aynı sebepten dolayıydı.

 Kris gittikten sonra SM büyük miktarda zarara uğradı.O sırada XOXO'nun yeni bölümü ertelendi.Tamda konser zamanıydı...Bir kişinin gidişiyle değişen duygular, hisler, eksikliği nedeniyle değişen koreografiler, banner....Geride kalan 11 kişinin düşünmeyi bırak, dinlenmeye vakti yoktu artık. 

Ve o acı dönem başladı...

Her güncelemeden sonra videodaki, fotoğraftaki kişi sayılarını saymak...WE ARE ONE diyen 12 kişi değil artık 11 kişi vardı...Kris'in bunu red ettiğini söylemiyorum.Fakat artık o yok.Bunu aylar boyunca zorda olsa kabullenmeye başladık.

*Olmuyor.Yapamıyorum.Defalarca bu konu hakkında yazdım.Defalarca paragraf paragraf yazılarımı sildim.Kris benim için Donghae gibi çok özel.Bu nedenle detayı ve hislerimi içeren başka kocaman bir postta sizlerle buluşucam sanırım.*

Pekala.Siz seçin...

Yola We Are One sloganıyla 12 kişi çıkan EXO #OT12 :


Yoluna Kris'siz fakat fanların olduğunca destekleriyle devam etmeye çalışan EXO #OT11  :




Gelelim son zamanlarda öne çıkan kız gruplarından biri olan f(x)'e...


F(X)'ten Sulli, grup etkinliklerine ve aktivitelerine ara verdi!
Sulli sürekli grup çalışmalarında devamsızlık yapıyormuş.Gelecek programları neredeyse sıfırlanmıştı grubun.
Temmuzun ortasında SM Sulli'nin faaliyetlere ara verdiğini açıkladı.İnternet sitesinde grubun ve grup üyelerinin maddi-manevi yara aldığını belirttiler.Grubun diğer üyelerinin ağustosta olacak konsere katılacağını da dile getirdiler.



Tam nasıl maddi-manevi yıpranmış bu grup anlamıyorum ya diye düşünüyordum o sıralar.Tam ben bunları düşünürken eylül ayının sonlarına doğru bir haber yayıldı.20 yaşındaki Sulli ve Dynamic Duo'dan 34 yaşındaki Choiza'nın bir ilişkisi olduğuna dair söylentiler ve fotoğraflar yayıldı.El ele tutuşmalarının olduğu fotoğrafı bende gördüm ve şaşkınlıktan gözlerim büyüdü.Yok artık bile dedim.Aşkın yaşı olur mu acaba diye bir düşünmedim değil.SM daha sonra ikili arasında sunbae-hobae ilişkisi olduğunu açıklamış.BİZ DE YEDİK ULAN.ZATEN BİZ DE ABİ OLARAK GÖRDÜĞÜMÜZ KİŞİLERİN ELLERİNİ TUTARIZ EN BÜYÜK HOBİMİZ.

Sulli'nin grup çalışmalarına neden devamsızlık yaptığı böylece ortaya çıktı.Netizenlerinde bi bildiği varmış ayol *dedikodu mode on*.

Daha sonra Sulli için ağza alınmayacak hakaretler, gururunu yerle bir edecek bazı söylentiler çıktı.Ya Sulli'nin Choiza'dan hamile olduğu iftirası bile atıldı.Bu nedenle ara verdiğini, kürtaj için hazırlanacağını söyleyenler olmuş.Bu fazlasıyla vizdansızlık.Yani Sulli'nin birde bu tarz iftiralardan sonra dönme isteği varsa da sönmüştür.Biraz sessizlik ve uzaklık iyi gelebilir kıza diye düşünüyorum.Bu aradada grup Sulli yokken faliyetlere 4 kişi devam edecek.En azından geri dönme ihtimali var bu kızın...Bu nedenle sanırım grubun diğer üyelerinin yüzü gülüyor.


Yani kısaca diyorum ki; bir EXO, bir SNSD olmamak üzere görüşürüz F(X)...
Asla; 
#OT4 kabul edilemez.
F(x) için ve fanlar için doğrusu: #OT5...




Ve sonunda bu postu yazmadan duramama sebebim SM'nin son 'OT*' skandalı Girls Generation (SNSD) Jessica olayı...


29 Eylül'de birden SNSD'den Jessica ayrılacak haberleri yayıldı.Ve Weibo'da Jessica tarafından mektup şeklinde bir açıklama yüklendi.Açıklamada; gruptan ayrılması gerektiğini ajansın söylediğini ve bunu duyduğunda şok olduğunu dile getirmiş.Kendisinin gruba önem ve değer verdiğini söylemiş.

Ayrıca uzun süredir, önceden oluşturduğu BLANC isimli markası ile ilgilendiğini fakat bunun için şirketten izin aldığını ve diğer grup üyelerinin kendisini tebrik ettiğini açıklamış.Tabi ki işler eylül ayında değişmiş birden bire.Grup üyeleride dahil olmak üzere bir toplantı yapılmış ve Jessica'ya ya Girls Generation'u ya da markası olan BLANC'ı seçmesi için seçenek sunmuşlar.Etkinlikleri ihmal etmediğini ve BLANC'ı bırakmasının iş partneri ile imzaladığı kontrattan dolayı mümkün olmadığını dile getirmiş.16 Eylül'de aldığı izni tekrar onaylatmıştı oysaki.

 Fakat eylülün 29'una gelindiğinde gruptan ayrılması istenilmiş.Ayrılma konusu olduğu için 30 Eylül'de olan hayran buluşmasına dahil olamamış.Bundan sonraki grup aktivitelerindende dışlandığını belirtmiş.


 Jessica için bu haberden önce 'Evleniyor mu?' söylentisi çıkmıştı.Fakat gruptan ayrılma haberinden sonra Tyler Kwon'dan evlilik mevzusu için bir açıklama geldi.Böyle bir planlarının olmadığını söyledi.Böylece SM'nin Jessica için yaptığı açıklama çürütüldü.Yani işler bu hale gelince SM-Jessica'nın yaptığı açıklamalar ters düşmüş oldu.

 Ben hala düşünme aşamasındayım.Kimin haklı kimin haksız olduğunu düşünüyorum fakat nedense bu kez Jessica'nın mağdur olduğunu hissediyorum.Normalde hemen şirketi suçlayan taraf değilimdir.Önce düşünürüm ve gerçekler ortaya çıkana kadar sessizce beklerim.

 SM, Jess'in BLANC'ı üstün tuttuğunu söylüyor.Peki tamam da.Kendi markasını oluşturan ve bundan mutluluk duyan hatta markasını üyesi olduğu gruptan üstün tutan birisi...Gruptan kendi isteği ile ayrıldıktan sonra...Böyle paramparça olmuş bir şekilde ağlar mı SM?


Ayrıca her ne kadar kendi isteği ile ayrılmış desen de SM, kız Weibo'da hiçbir haklı sebep olmaksızın gruptan çıkartılıyorum tarzında kelimeler kullanmış.

Dürüst olayım.Jessica sebebiyle SNSD'yi sevmiyordum.Bu oppamın dibinden ayrılmıyor kafasıyla oluşan bir ön yargı değil.Kıza içim ısınmamıştı.Kız gruptan ayrıldı ve kendi kendime düşündüm.Artık SNSD sevebilir miyim diye?Severim.Açık sözlü olduğum üzgünüm ama ben elma demesini de alma demesini de elmanın çekirdeğine de sapına da objektif bakmayı bilirim.Mesela Jess gerçekten güçlü bir sesti.Grup onu kaybettiği için üzülmeli ki konserde zaten üzüldükleri her hallerinden belli.


 Yani, madem bu kadar üzüleceklerdi nasıl gruptan ayrılmasına onay verdiler?Ne yani onca yıllık arkadaşlarına desteklerini sürdürmek yerine çok kıskanıp onu gruptan mı attılar.Tabi canım.Kısacası bu kızlar Jess'e bağlıydılar.Nasıl onu ve hislerini görmezden gelecek bir karar alabilirler?Düşündürücü.

 Yani sadece Jess fanlarının değil bir çok fanında düşünceleri arasında SM'nin Jess'i GG'den kopardığı yönünde düşünceleri var.Neden mi postun bu kısmının başından beri bunu söylüyorum?Çünkü; Jessica, gruptan ayrıldı fakat SM'den ayrılmadı.


Birde aklımı şöyle bir şey kurcalıyor.BLANC bir anda BLANC&ECLARE olarak bir üst seviye atladı.Jess acaba, gruba artık geri dönemem en azından markama mı yoğunlaşayım diye düşündü hiç bir fikrim yok.Belkide markasını geliştirmek için çabalayarak üzüntüsünü azaltmak istiyor.SM'nin de neler düşündüğünü bilemiyorum ki anacım.

Her ne olursa olsun.SM OT-1 skandallarıyla iyice fanların hedefi olmaya başladı.
Asla; Girls Generation ve SONE'ler için #OT8 kabul edilemez.
Sonsuza kadar GG, SONE'ler için #OT9 kalmaya devam edecek...



Bir ELF olarak ve EXO'ya değer veren biri olarak SONE'lere diyorum ki...
Sabırlı olun, geri dönmeyecek bile olsa Jess'e desteklerinizi esirgemeyin.
Sessizce bu durumun gidişatını izleyin.Elbet her şey açıklığa kavuşacak.



Sizi özlüyoruz çocuklar, bizimle olun...



Başka postlarda görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder