20 Aralık 2014 Cumartesi

İstanbul'dan bir Fıstık Yeşili geçti!


Merhabalar.
Çok uzun zaman önce yazmam gereken bir posttu bu ama şimdiye anca yazmaya kalkıştım.Evet, evet.Üşendim.Bunu hepiniz biliyorsunuz.Her neyse.Çok fazla detaya girmeden bu gezimde Uzak Doğu ile ilgili ne haltlar yediğimi anlatıcam.kkk

Şimdi efendim.Bir çoğunuz benim mimari restorasyon mezunu olduğumu biliyorsunuz.İtalyan&Türk ortak yapımı bir restorasyon projesi gerçekleştirildi.Bunun tanıtımı ve restorasyon hakkında bilgi paylaşımı yapmak isteyen mimarlar İstanbul'da bir sempozyum düzenlemeye karar verdiler.


Bende bunu fırsat bildim ve hemen gidiş-dönüş uçak biletimi aldım.Jewelbet İstanbul'da yaşıyor hepiniz biliyorsunuzdur sanırım.Buralarda çok görünmese de kendisi blog yazar arkadaşım.Hahahah Her neyse. Bu fırsatı kaçıramazdık ve 4 yılın ardından ilk buluşmamızı gerçekleştirdik.

İlk gün, *bir çoğunuz biliyorsunuzdur Siwon'un takip ettiği ilk Türk kızı* @Siwons_wardrobe beni karşıladı.Önce eve gittik.Akşam için Deren abla ile beni çok bilinmedik bir Kore restoranına götüreceklerdi.Hazırlandık.Sonra evden çıktık.

Mekanın ismi ve adresi tam olarak bu;


*Restoran sahipleri restoranın hemen dibine birde karaoke salonu açmışlardı.Gelen müşteriler yemekten sonra karaokeye geçiyordu. *

Aslında yüzlerini sakladıklarından fotoğrafı koymamazlık etmedim.kkk
Siwons_wardrobe saklanmıyor ama yüzünü de bilerek teşhir eden birisi değil.Belki koymamı istemezler diye böyle yaptım.kkk ama söyliyim ikiside çok güzeller.kkk

İlk gittiğimizde özel odada sigara nedeniyle rahat edemeyeceğimizi düşündüğümüz için masaya geçtik.Müşterilerinin hepsi Koreliydi o gün bu arada.Çalışanlar gelen kişiye göre ilgileniyor.Yanlış anlaşılmasın demek istediğim, Koreli geldiyse Koreli çalışanlar, Türk falan geldiyse Türk çalışan ilgileniyor. Sakın ya Alman gelirse, diye sormayın hahha.

Deren ablanın daha önce geldiğini bildiğimiz için seçimlerin çoğunu ona bıraktık.Menü hakkında pek bir bilgim yok.Zaten baksaydım adam akıllı da ertesi gün unuturdum bu Donghae'ye taş çıkartan hafıza ile. :))

Yeşil soğan ve turp. 
 Tatlı patates.
Kimchi (Eğer bu dramalarda gördüğümüz, hep yemek istediğim kimchilerdense hayal kırıklığına uğradım.Daha böyle kuru, çıtır bir şey bekliyordum bildiğin turşu çıktı.Sıvı böyle içine emmiş suyu falan.Değildir demi?)

Sonra bu soğanları susama bulayıp yiyorsunuz.Ve ilk gördüğümde ne soğan mı?Susamla mı?Hadi canım!
Demişliğim var evet.Fakat şöyle ki; gerçekten ilk tattığımda aydınlandım resmen.Gerçekten çok lezzetliydi. 


Bunlar soslu tavuk.Sosu gerçekten çok garipti. Susama bulanmıştı bir kısmı ayrıca.Çubuklarla almak çok zordu, yani almak değil ağza atmak çok zordu.Çünkü yapışıyordu dişlere.Çubuklarda da artığı kalıyordu.Tadına gelirsek, harikaydı.Tavuk ağızda dağılırken sos tekrar tavuğa bulanıyor gibi bir şey oluyor.

İçkileri kafanıza takmayın.Adam sormadan doldurdu bardağıma.Ama tattım.Bir kaç yudum?Tadı...Brr.


Bu mekanın asıl özelliği ise buydu zaten.Koredeki gibi, dramalardaki gibi ızgarada et...Et çok lezizdi.Azıcık bir şey yiyerek bile doymuştum yani.


Bu da Soju.Dramalarda, filmlerde gördüğümüz gibi çok can istenecek bir şey değil.Hatta tavsiye etmem.Alkol kullanmasamda tadına bakmadan da olmazdı ayağıma kadar gelmişken.*:Çünkü merak başa her şeyi açar*İlk alkol içmek için sojuyu deneyen tek benim herhalde şu dünyada.Ama tadına bakınca anladım bu oyuncular falan içince neden Ahh, RRR sesler çıkardıklarını.Çünkü çok keskin.Buram buram.

Bunlarda diğer fotoğraflar:




Bu harika ilk Kore restoranı deneyimi için Siwons_wardrobe ve Deren ablaya teşekkür ederim.Harika vakit geçirdim.

Daha sonra Jewelbet ve Fıstık Yeşili olarak birbirimizi bulduk İstanbul'da...
Benim gözümden Jewelbet...


4 yılın ardından ilk görüşmemizdi ama sanki her gün onunla birlikteydik.Zabuunn olmadığı için çok eksiktik, yarımdık.Bu günü unutmamak için birbirimize anı satın aldık...


Wearealwayshungry ekibi her zaman bir arada olacak.Her şey iyi olacak.Yeni yıl dileği mi dilenmesi gerekiyor?En az blogumuzun görüntüleme sayısı kadar bunu dilerdim...


2 gün sempozyuma gittikten sonra Jewelbet ile tekrar buluştuk.Bu kez ablası da bizimle birlikteydi.Bizi Taksim'de çok harika bir Japon restoranına götürdü.Cafe Bunka!

Japon bahçesi yerine, Tatami odasında oturduk.Masada oturarak daha rahat edeceğimizi biliyordum ama Japon restoranına gelmişken gelenekselliğe uymazsak ne tadı kalacaktı?Bunu Kore restoranında yapmak isterdim ama şartlar uygun değildi kkk.


Bunun adını unuttum işte.Evet, gerçekten Donghae'ye taş çıkartıyorum hafıza onusunda.Ay ama işte bu harika bir şeydi.Böyle yerken unumsu bir makarna.Dana etleri çok güzel bir şekilde eşlik etmiş noodlera.


Birde party boyutunda suşi setini bildiğiniz mideye indirdim.İndirdim diyorum çünkü Hümanizm ve Jewelbet'ten çok ben yedim.kkk. İlk defa yediğim için bana öncelik tanıdılar.Teşekkür ederim.^^ 

Suşiler gerçekten çiğmiş ya la.hahahah Aralarında en çok sevdiğim olarak sıralama yaparsam; California roll *yemekten adını öğrenme bilincine varmadığım için kkk* , o aradaki rolllar da güzeldi, birde somon balıklı suşi çok güzeldi.

Birde o wasabi nedir öyle?Yeşil tam benim rengim dedim ama inanır mısınız pirinç kadar tattım o bile yetti kötü olmama.Nasıl yiyorsunuz vicdansızlar bunu :))

Böylelikle harika bir İstanbul turu geçirmiş oldum.Birde paylaşmadan edemeyeceğim.Jewelbet ile İstanbul'da dolaşırken Topkapı Sarayı'na gittik.Sürekli bahçede, köşklerde karşılaştığım bir Koreli vardı.Stalker mı lan bu derken Bet bunu kanıtlamış fotoğralarda fark etmeden.hhha Troll!


Bu fotoğrafı her gördüğümüzde gülüyoruz.hahha Birde ben daha çok kendi tipime gülüyorum.Vesikalık çektiriyor gibi kasmışım kendimi hahha
Her neyse.
Bu postlukta bu kadar.Şu an üzerimden koca bir yük kalkmış gibi. ^^
Sonraki postta görüşmek üzere.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder