28 Nisan 2013 Pazar

Nerede çokluk, orada...


 Dün gece Twitterda Kore Fanları arasında ufak çaplı (!) bir tartışma peydah oldu.Peki neden?Bakın hiç üşenmedim, açlığımı bir kenara bıraktım -Yalan.Bu postu atarken bile ağzım boş durmuyor, burovni yiyorum.- buraya gelip post atıyorum.Tartışma nereden başladı, nerelere gitti, neden herkes birbirini kırdı?Son sorum herkese.Anlamsız bir şey yüzünden twitter ikiye bölündü.YG stan-SM stan kavgası edildi.

 İlk başta sanırım bir Twitter kullanıcısı HyoYeon'un sevgili olayıyla ilgili bir yorumda bulunmuş. HyoYeon konusunu bilmiyorum o yüzden detay veremiycem.Ama sanırım bir programda aşık olduğu adam olduğunu ama şirketinin böyle bir duruma izin vermeyeceğini falan açıklamış.Buraya kadar her şey normal.Herkes Twitterda kendi görüşünü yazmakta özgür, bazen ben bile neler saçmalıyorum.Orası artık benim günlüğüm haline gelmiş, her söylemek istediğimi söylerim.Ama bu herkesi kırabileceğim anlamına geliyor mu?Hayır.Peki hakaret etme hakkı tanıyor mu bana?Hayır.Demek istediğim, istediğiniz yorumu yapın, ama hakaret etmeden.

 Bak konu HyoYeon'dayken nerelere gelmiş: 

Yanlış anlaşılmasın: bu tweet görüntüsünü paylaşıp herkesi birbirine düşürmek yada bu tweeti yazan kullanıcıyı rencide etmek amacım değil.Alıntı yapıp, başka yanlış anlaşılmalara yol açmak istemiyorum.Bu yüzden isimleride, mentionlarıda kapattım.


SM stanı ne ama?Şimdi ben SM'nin sanatçılarını dinliyorum destekliyorum diye SM stan, boş insan mı oluyorum?Burada ayıp etmişsin bebeğim. -Bu tweeti yazanda beni takip ediyor he.Bak valla suçlamıyorum ama hata yapmış adil olmak lazım.- Sende YG'nin sanatçılarını destekliyorsun diye bize bir kat yüksekten bakmıyorsun onda anlaşalım.Ben BB dinlemiyor muyum?Dinliyorum.Bak şimdi.Ben hem YG hem de SM stanı oldum.Yarı yarıda dolu-boş muyum?Gel bana bunu açıkla.Rica edicem.Bak ciddiyim, görüyorsan bana bunun cevabını ver merakımdan soruyorum burada seninle dalga geçmek için post atmıyorum.Artık fanların kendilerine gelmesi gerektiği için atıyorum bu postu.Olur da okurlar, evet haklı bu kız derler diye.Yoksa bende sizden bir kat yüksekte değilim.

Tüm gece Twitter'da bu tarz tweetler atıldıktan sonra bugün başka bir olay daha peydah oldu.Onu da anlatıyım mı?Anlatıyım anlatıyım yoksa içimde kalacak.Bir takipçim tweetinde SHINee'den bahsetmiş.Fakat bunu imla kurallarına uymadan yapmış.Olabilir.Sonuçta orası Twitter.Bak Google bile bunu takmıyor (Yeri gelmişken bunu da göstereyim) :

Orada (Twitter) cümleye başlamak için büyük harf bile kullanmıyorlar.Noktala işaretlerine bile yer verilmiyor bazen. Neden?Çünkü karakter sınırı var.140 karaktere tüm noktalama işaretlerini koymayı denesene, olmuyor değil mi? Bir blog yada köşe yazısı alanı değilki Twitter.İçinden geçeni olduğu gibi yazdığın bir yer.Hadi bu durum oldu rahatsız oldun.Bunu neden kibar bir dille söylemiyorsun?

Haksız değil miyim?Bu kaba tavırlarla bir yere gelemezsiniz.Şimdi imla kurallarını gündeme getirelim mi?Hayır bunu gerçekten ister misin?Çünkü attığım mentionda bile imla kurallarına uyulmadığı çok açık.Sanal ortamda hiç kimse Edebiyat sınavına girmiyor.Ama illa bunu yapmak istiyorsan, hataları yüze vuralım diyorsan başlayalım:

1- SHINee diyerek bırakma onu orada.Tırnak işareti ya da eki yazmalısın.
2- 'gerektigini'? Ğ kullandığın alfabede yok mu?
3- 'Shawols dan'? Tırnak işareti ekleyebilirdin ya da 'dan'ı bitişik yazabilirdin.Bildiğim kadarıyla yeni kurallarda bulunma durum ekleri birleşik yazılıyor.
4- 'ogreneceksin!!' Noktalı sesli harfler de mi yok kullandığın alfabede?

Bak zaten şimdiden 3 yanlışın olmuş.3 yanlış, yaptığın (varsa da) doğruyu yok etti.Bu arada konuşma tarzımı nasıl buldun, yeterince seni kırabildim mi?Amacım gerçekten bu değil.Sadece karşındaki kişiyi nasıl hissettirdiğini anlatmaya çalıştım.

Açıkçası bugünden sonra fanlar arası tartışmaları duymak, görmek istemiyorum.'Nerede çokluk, orada...' derlermiş.Doğru.Fazla fan olmasın rica edeceğim.Ya da saygılı olmayı öğrensinler. Biliyorlarsa, hatırlasınlar.

Bu posttan sonra bana tepkileriniz olabilir, düşman kazanmak yada birilerini rencide etmek için yazmadım bu postu.Artık bu tür saçma, bir yere varmayan kavgaları görmek istemediğim için yazdım.Tüm fanları seviyorum.Konuşmadığım fanlarda var, evet onları da seviyorum.Ama böyle de konuşmamalısınız.Her neyse.Son özlü sözümü de söyleyip gitsem iyi olur, bu kadar üşenmemezlik ve yemekten uzak kalmak bana göre değil. :D

Şirketleri bir kenara bırakın.Evet SM bazen sanatçılarının bir insan olduğunu unutup deli gibi çalıştırıyor olabilir ama o sanatçılar bunu göze alarak imza atıyorlar sözleşmeye.Zaten şikayet eden olursa hukuki yollara başvurabilir.Ama bu demek değil ki, SM stanıyım.Ben şirketleri değil, sanatçılarını seviyorum.Ve nolursunuz artık şarkıları dinleyip, kliplerini izleyip yorum yapın.Şirketlerine değil.

Bu posttan dolayı birini kırdıysam da affola.Niyetim hiç kimseyi gücendirmek değil.
Hadi hepiniz kendinize cici bakın ve bizi takipte kalın.
Sizi seviyorum börtü böceklerim, takipçilerim.

4 yorum:

  1. Çok haklısın. Postu okurken her cümlesine katıldım valla :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Benim gibi düşünen bi ton fan olduğuna eminim.Bende susamadım napıyım:D

      Sil
  2. eferim yavru kuşlar çohsel yazılar çıkıyor sizlerden şu ölü toprağını üzerinizden attınızmı çok güzel şeyler yazacaksınız bılogır aleminin tozunu dumanına katacaksınız inanıyorum buna :DD: dünkü tartışma çok fazlasıyla komikti.. açıkçası bende istemesemde ortamdaki objektif olmayan tavrın karşısında yer aldım ve anarşistliğimi gösterdim.. yazılan bir iki şeye tepkimi dile getirdim.. evet tarafların birbirlerine yazdıkları bazı şeyler çok saçmaydı ama daha saçma olanı ise olayı anlamadan ne olup bittiğini bile bilmeden bi kaç kişinin - ki bu kişilerin kavga ile hiçbir alakaları taraflar ile uzaktan yakından akrabalık dereceleri bile yokken- kavgayla alakalı saçma sapan sözleriydi.. kavga eden- ki ben kavga demekte istemiyorum- tartışan iki taraf susmuş olmasına rağmen hala "ee bitti mi ama tadı damağımızda kaldı ne güzel kavga ediyodunuz" gibi saçma sapan sözlerle bu olaydan keyif alır haldeydiler.. gerçi kavga edenleri ayırmak yerine onları kameraya çekme merakını taşıyan bir toplumda yetişen nesiller olarak bu körükleme genini taşımaları oldukça normal...
    ben bu gerek buloklarda olsun gerek sosyal medyada olsun TDKcılık oynayanlara bi kızıyorumki.. ben asla dikkat etmem anlatım bozukluğu varmış, yok de'ler da'lar ayrı yazılırmış yok bikbikbik.. böylelerine aradığınız TDK bloğuna şu anda ulaşılamıyor lütfen hattan ayrılmayınız diyesim geliyo.. ne bu yaa.. insanların şahsi alanlarına bu kadar müdahele edilmemeli.. rahatlama yerleri oralar.. kasmaya gerenkk yok :D:D bide SHINee yada shinee yazınca değişiyomuymuş anlamı... ikiside aynı lan işte.. posttan uzun ilk yorumunuzuda aldınız sizi gidi köfteler :DD:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhaha sağ ol tatlım hayırlısı ya bak 2 günde 3 post yani aman nazar deymesin :D merve çok bozulmuş bu kavga olaylarına yazmış oh iyi yapmış mantıklı bir yorum lazımdı bu duruma :D neyse artık yorum yapanlara teşekkür ederiz :D

      Sil