4 Mayıs 2013 Cumartesi

Azıcık sövüp çıkıcaktım.




Son zamanlarda Kore Fanları kendi içinde tartışmaya oldukça hazır bir durumdalar. 
Aynen bu şelikdeler;


Hatta 'Birileri sevdiğim gruba laf atsa da ben de ona karışıp, gelmişine geçmişine dalsam.' Diyerekten tetikte bekliyorlar. 
Kavga konuları belli şeyler. Yok o benim oppama/unnime yeteneksiz dedi, yok bu oppama/unnime estetikli dedi vs. 

Yetenekli, yeteneksin konusuna değinmek işitiyorum önce.


Bir kere sunu kabul edelim yeni çıkan çoğu Kpop grubu sadece görüntüden ibaret. Evet bunu hepiniz onaylıyorsunuz peki eski gruplarda? 
Bazı eski gruplar da yenileri gibi görüntüden ibaret olduğu gibi bazılarında ise yeteneklilerin yanında sadece tipi olduğu için grubun içinde olduğunu inkar etmeyin bence. Edemezsiniz. Çünkü öyle. 


Tabi ki bu gruplarda tamamen yeteneksiz kişiler yok. Sevgili idolümüzde yetenek var ama arkadaşları ondan daha iyi olduğu için geri planda kalışı göze batıyor. Bu şekilde üyelerin yanında sus gibi orada duran bir çok idol var. Kavga nedenlerinden biri bu işte. Aslında bu düşüncesini yazan kişilerin tam olarak yeteneksiz demek istediğini düşünmüyorum. Sadece yorum yaptığı kişinin sönük kaldığını vurgulamaya çalışıyor. Ama bizim kavga etmeye hazır fanlarımız hemen olaya atlıyor ve ortalık karışıyor.

O estetik yapılacak arkadaş!



İlk önce buradan 'Benim oppam/unnim estetikli değil!' diye kendini yırtan fanlara 'YAV HE HE.' demek istiyorum. Şimdi devam edelim.
Bu estetik konusu baya gündemde kalmıştı. Hala da gündemde bence. Şimdi burada isim vererek yorum yapsam herkes başıma üşüşecek. Yalan mı? Değil.

Arkadaşlar lütfen birisi estetikli diye yorum yaptığında  'estetik yok.' diyerek millete bulaşmayın rica ediyorum. Var annem var. Hepsinde ufak bile olsa işlem var emin olun. Kore halkinda estetik adeta bir kültür haline gelmiş. Kore'de estetik yaptırmak –ki çoğu işlem estetikten sayılmıyor bile.- artık Allah'ın emri gibi bir şey yani. Dediğim gibi  'Oppamda/unnimde estetik yok.' diye zırlamayı kesin.
Cidden insani çileden çıkartıyorsunuz. Yakında bu şekilde zırlayanlardan birini bulup gelmişini geçmişini elime alacağım ama ne zaman bilmiyorum.


Hadi diyelim estetik yok. O zaman ne oldu? Eline ne geçti. İdolün sen onu savundun diye seni alıp besliycek mi? Ben estetikli dediğim zaman benim elime bir şey geçmediği gibi sen tersini savununca da senin eline bir şey geçmez. Birbirimizi kırmaya gerek yok. Yapmayalım böyle şeyler kuzularım. Yapmayın ki kardeşiz, bütünüz diye dolaşmaya yüzünüz olsun.


Bence her şey Koreli fanlar ve şirketlerin suçu.

Çoğu grup dış görünüşten ibaret olduğu için bu estetik konusu her daim aktif durumda. Eh fanlar da görünüşe adapte olduğundan şirketlerde bunu kullanıyor ve içinde sadece yüzünden başka bir şeyi olmayan üyelerle dolu grubu piyasaya sürüyor daha sonra sazan -daha çok abaza aslında fanlar.- 'OHA BU TAS' gibi laflar diyerekten yetenek var mi, yok mu bakmadan grubu yükseltiyorlar. O aptallar yükseldikçe de diğer idoller hak ettiği yere gelemiyor.-Kızgın fan zehrini kusuyor.-
Ben de tipe önem veriyorum tabi ki ama bu kadar fazla değil. Yetenek olması benim için daha ön planda. Yetenek varsa estetikli olup olmaması beni bağlamaz. Eğer ki idol yetenekli ise yakışıklı veya güzel olup olmaması pek önemli değil. Yetenek varsa belli bir durusu ve karizması da vardır. Benim için bu böyledir. Ve bu herkes için böyle olmalı. Yoksa Kpop piyasası saçma sapan gruplar çıkartmaya devam eder ve sonunda da parladığı gibi söner.



Son kavga konusuna girmek istemiyorum. Tek söyleyeceğim şey 'Bir konu ancak bu kadar güzel saptırılabilirdi.' Hyoyeon’un sevgilisinden çıkıp YG SM tartışmasına girdiniz ya size alkış yani.

Sana destekleme demiyoruz. Sadece onlara tapmayın. Gerektiği yerde savun ama insanları kırıcak şekilde savunma. Savunurum hakkım var diyorsanız da diye ‘Biri şunu siksin.’ gibi hakaret içeren şeyler diyemezsiniz. Demeyin kendiniz küçük düşüyorsunuz. Hah şimdi diyceksin ki ‘O yorum yaparken hakaret ediyor ama.’ Sen kendini onun seviyesine indirmek zorunda mısın? Bence indirme ki haklı bir şekilde çık o tartışmadan. Bu şekilde seviyesiz cevaplar verirsen yorum yapan kişi istediği kadar hakaret ederek yorum yapsın sen haksız durumda oluyorsun.
Bazen millet belki bir sazan yakalarım diye böyle şeyler yapıyor siz de hemen oltaya geliyorsunuz. Sonra o kişinin arkadaş grubunda alay konusu oluyorsunuz. Sazan olmayın bebeklerim. Bazen de kişi kendi düşüncesini yazıyor siz oturduğunuz yerden karışıyorsun. Kurtlu musunuz ki siz?
Sonuç olarak bu tür tartışmalar fazla saçma. Yapmayın böyle şeyler.

Her neyse ben hepinizi seviyorum. Siz de saçma salak şeyler için tartışmayın oldu mu? 


2 yorum:

  1. İçimdekileri dökmüşssün resmen, ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman ne mutlu bana ^^
      Teşekkür ederim :)

      Sil