11 Mayıs 2013 Cumartesi

Noodle Sevdası


 Kütahya'ya geldiğimden beri deli gibi şehirdeki tüm Migrosları gezmeme rağmen bir tane bile noodle, ramen bulamayarak hezimete uğramıştım.Ta ki...Kütahya'da ikamet eden minnak yavrucak Korefanı arkadaşım bana İsmar'dan alışveriş yaptığını söyleyene kadar.Oda arkadaşıma bi kaç kere -hafızamın 3 saatlik olduğunu varsayarsak bu bin kaç kez olmuş olabilir.- İsmar'ın yerini sordum.Her neyse bi kaç kere vazgeçtim aramaktan ama bugün boş vaktim vardı dedim ki sora sora Bağdat bulunur, Kore'ye gidilir aldım cüzdanı kendimi sokağa attım.Neyseki kaldığım yurda yakın İsmar buldum.

 Markete girer girmez başı boş duran kasiyerlere ramen sordum.Tabi ki 'O ne?' dediler ahgsja Bende açıklama yaptım istersen makarna bölümüne bak dediler.Ulan koskoca kasiyersin illa ki kasadan geçmiştir bahsettiğim şey.Hadi bilmiyon, kasadan geçtiğinde merak edip bakmadın mı?Salak boşuna yaşıyon yeminediyom.Bahsettiğim kasiyerlerin bir de beni bulduklarını düşünsene.Neyse işte ganimetlerimi şimdi sizinle paylaşıcam şaka lan anca fotoğraflarını paylaşırım ehehhe.

  Oha, abartmışsın kekini kabartmışsın dediklerinizi duyar gibiyim.Ehehe valla yeminederim öyle yaptım.En sol arkadaki dışında hepsini İsmardan yolukladım.Dışlamak istemedim onu da İzmir'den almıştım Kipa ekspresten.Kipa ekspreste zaten anca Çin Noodle'ı var ya.Neyse.Toplam hemen hemen 10 lira tuttu.Öndeki küçük paketler gördüğünüz gibi üç çeşit.Köri soslu, sebzeli ve tavuk aromalı noodle paketleri sudan ucuz neredeyse.(Her biri 0,99 Krş)

  Sebzeli yemem aslında ama denemek için aldım. -Fakat az önce dayanamayıp kıtır kıtır yedim ne yapayım 7/24 aç olmak zor a dostlar.- Birazdan nasıl yapılacağını anlatıcam size, hoş bilinmicek bişi yok.Paketin arkasında Türkçe olarakta anlatıyor.Ama ben anlatçam, canım sıkıldı çünkü ehehe.

(Tam net hatırlamıyorum ama fiyatı 3 lira felandı.)
 Çin noodle'nı ilk kez geçen yıl bir arkadaşımız arayıp Kipada noodle var dediğinde denemiştim. Soluğu nasıl hemen Kipada aldım anlatamam.Merak işte anacım.İnsanın başına ya meraktan ya da neyse.Devamını önemli değil agfsaghs Çin noodle'ında bariz soya tadını alabiliyorsun.Yani uzun zaman önce yedim hatırladığım kadarıyla öyleydi.
 Paketin içinde 6 porsiyon noodle var.Yapılışı da basit.Zaten Uzak doğulular bence kısıtlı zamanları olduğu için böyle abuk subuk ama harika tatlara sahip ürünler çıkarmışlar.Suyu kaynat, içine noodle porsiyonlarını at sonra 5-10 dk daha suyla kaynat olsundu bitsindi.Benim gibi üşengeçler için ideal bir yemek ürünü:D Yalan mı lan?Sanki siz hiç üşenmiyonuz he.
 Ama tabi isteğe bağlı olarak tavukluydu, biberliydi, çeşniliydi eklemekler yapabiliyosunuz.Bu zenginler için geçerli biz öğrenciyiz malesef biz bizzat noodle'ı kıtır kıtırda yiyebiliyoruz.Su bulamıyoduysak yani.asfaghs
   Markette bu paketler sayesinde noodleları bulabildim.Orada öylece kule şeklinde kurulmuş duruyorlardı.Hani böyle karşıdan bir erkek gelir parlar, gözün kamaşır.Aynı öyle oldu lan yeminediyom.Tamam belki tavandaki spot ışıkları yüzünden parlıyor gibi olmuş olabilir ama yok yani insan aradığını bulunca öyle olur.Demi?
 Bu arada bu paketler çok sevimli değil mi ya?Eski bir grafiker mezunu olaraktan beğendim.Bu paketleri genellikle okula giderken götürücem sanırım.Bu arada dana etli aromalı olduğunu görünce oha dedim.Tam da arayıpta bulamadığım şey.Neden?Çünkü gurbet ellerde öğrenciyseniz hele de kaldığınız yurtta vs yerlerde et kıtlığı varsa -ki cimrilerde olabilir- gözünüz eti duyunca parlar felan.Eve gittiğimde kusana kadar et yiyom yeminediyom her gün farklı bir et türü.Neyse bak salyam aktı.Et yok bari noodleın dibine vuralım.Bu arada bu kutu halinde olanın fiyatı 1,99.

 Bu arada en önemli şeyi söylemeyi unuttum!Paketlerin üzerinde yazar, görürsünüz zaten.Hepsi helal mal arkadaşlar.Zaten Indomie markası Suudi Arabistan damgalı.Anladınız siz yani.Paketlerin hazırlanış kısmının altında helal logosunu görürseniz içiniz rahatlar büyük ihtimal.Genellikle domuz eti nedeniyle tedirginlik duyuyoruz.Pek rastlamadım domuz etli şeylere ama bilemicem yani.

 Bu arada bugün Köri soslu noodle'ı oda arkadaşım ve onun arkadaşına -Artık benimde arkadaşım doğru tabi ahjgsjha- yaptım.Beğenmezler sanıyordum ama beğendiler.Özellikle paketlerin içerisinden çıkan çeşnilere, yağlara bayıldılar.Biz suyunu süzüyoruz zira çok yoğun oluyor çeşnisi ya.Bakın işte bunlar. (Net çıkmamış ama idare edin cınıms.Soldan sağa: özel yağı, körisi ve acı biber tozu)

Yapılışını da anlatayım da içimde kalmasın. :D:D

1- 2 su bardağı suyu kaynatın.Ama böylece iyice kaynatın çünkü içerisine çeşnileri atınca noodle ile bütünleşmesi lazım.
2-Paketin içinden çıkan çeşnileri ve yağları kaynayan suya bırakın.Oh o fokurdaya fokurdaya mis gibi kokusunu etrafa yayacak.
3-Biraz daha kaynarken içine noodle porsiyonunu bırakabilirsiniz.3 dakika daha ocakta bırakın sonra yavaşça ocaktan alın.Ben süzüyorum çeşnileri yoğun olduğu için ama siz süzmesenizde olur yani.Mis gibi de olur yoğun baharata boyun eğerseniz:D:D


Şimdilik benden bu kadar, ilerideki postlarda görüşmek üzere.
Bizi takipte kalın litfen.



2 yorum: